Chci se stát lékařem a pomáhat komunitě

10.04.2018

S Reubenem, mladým masajským průvodcem žijícím nedaleko hory Mount Suswa jsem se seznámila při letošní cestě do Keni. Strávili jsme spolu sice jen jeden den, a to výstupem na kráter Mount Longonot, ale jeho život mě natolik zaujal, že jsem se rozhodla udělat s ním rozhovor. Dělala jsem ho během stoupání na sopku, takže jsem se u toho pořádně zadýchala.


Cestou z kráteru Mt. Longonot
Cestou z kráteru Mt. Longonot

Nejdřív bych se zeptala, kolik je vám let?

Dvacet pět.

Máte rodinu?

Ano, jsem ženatý a mám dvě malé dcery. A také čtyřicet dva sourozenců.

Čtyřicet dva sourozenců? Opravdu?

Přesně tak, můj otec má šest žen.

U Reubena doma
U Reubena doma

A kolik žen máte vy?

Pouze jednu.

A plánujete jich mít víc?

Ne, ne, zůstanu jen u jedné. Nemůžu si dovolit víc žen, protože bych je neuživil.


Masajská svatba
Masajská svatba
Reubenovy dcery
Reubenovy dcery

Jak jste se dostal k práci průvodce?

Nejdříve jsem studoval střední školu, a protože jsem neměl dost peněz, abych mohl jít studovat vysokou školu, rozhodl jsem se, že budu pracovat v cestovním ruchu. Našetřím si tak peníze, abych mohl vystudovat medicínu. V budoucnu bych se rád stal doktorem, protože v mé komunitě žádného lékaře nemáme.


Moderní Masaj
Moderní Masaj

Co turistům nabízíte?

Zejména výlety na krátery Mt. Suswa a Mt. Longonot a seznámení s masajským způsobem života. Dále čtyřdenní výlet do hor Loita hills. V podstatě můžu ale zorganizovat cokoliv, co si návštěvník přeje.


Mount Suswa
Mount Suswa

A co byste doporučil?

Mt. Suswa je podle mého názoru zajímavější než Mt. Longonot. Kromě kráteru tam jsou i lávové jeskyně, kde je možné vidět leopardy, netopýry a paviány.


Mount Suswa
Mount Suswa

Musím říct, že mě hodně překvapily vaše webové stránky. Ještě nikdy jsem se nesetkala s tím, že by Masaj, příslušník kmene žijící tradičním způsobem života, měl své webové stránky.

Ano, to není moc obvyklé. Vytvořil je pro mě jeden můj novozélandský zákazník.

Děkuji za rozhovor, a pokud by vás zajímaly Reubenovy webové stránky, můžete se podívat zde: https://mtsuswaguidedtours.weebly.com/. Jako průvodce ho mohu vřele doporučit.


© 2024 Hana Hindráková. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky